پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

جمعه، اکثریت مردم رای می‌دهند/سرنوشت و آینده مهم است

جمعه، یک حماسه بزرگ سیاسی محقق می‌گردد. مردم ایران از طیف‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی در این اتفاق بزرگ مشارکت می‌کنند. بخشی از مردم هم رای نمی‌دهند. ان شاءالله آن‌ها هم به این رشد سیاسی اجتماعی برسند که اقتضای زندگی اجتماعی، مشارکت سیاسی است. مگر می‌شود انسان در تعیین سرنوشت اجتماعی فرهنگی اقتصادی سیاسی خودش و فرزندانش و نسل آینده بی‌تفاوت بماند؟ با همه شباهت‌های زیاد بین نامزدهای انتخابات (مثل اعتقاد ظاهری آنها به انقلاب اسلامی، رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن آن‌ها) از نظر مبانی فکری و سلایق اجرایی بسیار از یک‌دیگر متفاوت هستند. حتی آن‌هایی که مثلا با هم ائتلاف کرده بودند، شباهت چندانی با هم نداشتند.


سرمان بی کلاه نماند/ بهترین گزینه را انتخاب کنیم

جمعه، انتخابات برگزار می‌گردد و مطمئنا (نه به اسناد نظرسنجی‌ها، بلکه به خاطر باور به وعده‌های الهی) حضور مردم پرشور خواهد بود؛ پس بیاییم سهم خود را انجام دهیم و رئیس‌جمهوری که نزدیک‌ترین دیدگاه‌ها را به ما دارد، رای بیشتری بیاورد. توجه کنید که هیچ یک از کاندیداهای موجود، کاندیدای ایده‌آل ما نیست که همه معیارها را در سطح بسیار خوبی داشته باشد. ما به کاندیدایی رای می‌دهیم که شایسته‌ترین (اصلح) از بین کاندیداهای موجود باشد. 


من آقا سعید را بهتر از بقیه می‌دونم

جمعه، انتخابات است. انتخاب من، آقا سعید است. برخی از موارد ذکر شده، علت انتخاب ایشان نیستند، بلکه تنها نشانه هستند. همه نامزدها هم خوبند و بیشتر معیارها را (در سطوح مختلف متوسط و خوب و عالی) داشته و صلاحیت رئیس جمهوری برای انقلاب اسلامی را دارند، منتها به نظرم آقا سعید در این پیچ بزرگ تاریخی برای دهه عدالت و پیشرفت، صلاحیت بیشتری دارد.


دکتر جلیلی علوم انسانی خوانده، در نتیجه فقط او با (ابعاد نظری و مبانی) سیاستگذاری کلان کشور آشناست و آن را در تجربه شش ساله شورای عالی امنیت ملی (در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و...) آزموده است.

آقا سعید علوم انسانی خوانده و فضای تفکر و حل مساله او، علوم انسانی است. توجه دارید که دانش آموخته طب یا فنی مهندسی اصلا نمیتواند همه جانبه نگری و دقت نظر یک دانش آموخته علوم انسانی دانشگاه را داشته باشد. مملکت هم با دو دو تا چهارتای ریاضی (از سنخ همان کاری که احمدی نژاد میکرد) نمی گردد و پیچیدگی های فراوانی دارد. ضمنا فضای تفکر او، علوم انسانی بومی اسلامی است. تفکر علوم انسانی غربی برای کشور ما جواب نمیدهد، چرا که در صدد پاسخ به مسائل کشور ما نبوده و نیست.

تاریخ اسلام بلد است، درک و فهم درستی از روابط قدرت در اسلام دارد. حکومت اسلامی را بهتر از بقیه (حتی بهتر از دکتر ولایتی که مطالعات جانبی تاریخی دارند) می شناسد. رئیس جمهور باید جایگاهش را درست بشناسد. گذشته را بداند و آن را چراغ راه آینده قرار دهد.

آقای جلیلی، نزدیکترین گزینه به معیار مهم «احمدی نژاد پاک» است. معیاری که رهبری در نوروز امسال مطرح کردند و خواستند رئیس جمهور آینده نقاط مثبت احمدی نژاد را داشته و نقاط منفی را نداشته باشد. چه کسی مانند او شبیه احمدی نژاد است و در عین حال عمده نقاط منفی او را ندارد؟ (توجه کنید که برخی ویژگیها همت مضاعف و پرکاری احمدی نژاد را هیچ یک از نامزدها ندارند، اما در مجموع چه کسی به احمدی نژاد شبیه تر است؟)

دشمنان از احتمال رئیس جمهوری او به خشم آمده اند. چرا که او بیشترین شباهت را با معیارهای رهبری (جهادی، سازش ناپذیر، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و...) دارد.

او را بیشتر از بقیه تخریب کرده اند و مظلوم شده است. به شدت اخلاقی و محجوب است. سایت او را هک کردند تا شمشیر را هم از رو بسته باشند.

گفتند: برنامه ندارد. این در حالی است که تعداد و کیفیت متخصصانی که دور او را گرفته اند، از متخصصانی که دور سایر کاندیدا را گرفته اند، بیشتر است. مثلا در اقتصاد، بزرگتر از پروفسور درخشان یا در مدیریت بزرگتر از دکتر رضاییان نداریم که! ضمن این که خود دکتر جلیلی، مبنای فکری دارد و یک علوم انسانی خوانده باسواد است. برنامه‌های مدون او نیز در حوزه‌های مختلف تنظیم شده است و در سایت‌ها موجود است.

گفتد: انحصارگران و افراطیها دور او را گرفتند. این در حالی است که در شورای عالی امنیت ملی با طیفهای مختلف فکری و سیاسی در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کار کرده است. ضمن اینکه تنها بخش کوچکی از اطرافیان او، افراطی و معتقد به تفکر حذفی هستند. از برکات انتخاب دکتر جلیلی یکی همین خواهد بود که حتی همین افراطی ها هم حذف نخواهند و کشور از ظرفیت همه میتواند استفاده کند.

گفتند: به کارشناسی بی توجه است. در حالی که کارشناسانی در سطح برترین استادان کشور از او حمایت میکنند!

او برای من برترین گزینه است. چون فقط او انقلاب اسلامی را خوب فهمیده است. او انقلاب اسلامی را از دولت اسلامی تا نظام اسلامی تا تمدن اسلامی و نسبت انقلاب با ظهور خوب فهمیده است. او ظهور و حکومت مهدوی را خوب می شناسد. بعضی ها شعورشان نمی رسد و در مناظره گفتند: چون راه ونزوئلا دور است، ما نباید آنجا حوزه قدرت داشته باشیم. خب، نگاه تمدنی و فرهنگی نداشتن، نگاه مهدوی نداشتن، همین بلاها را سرشان آورده است که نفهمند چرا رئیس جمهور آمریکا به سرزمینهای اشغالی یا افغانستان سفر میکند. نیروهای نظامی خود را هم مستقر کرده اند و این آقایان نمی فهمند که حکومت جهانی مستضعفان، اختصاصی به شیعیان منطقه ندارد. نمی فهمند انقلاب اسلامی آمده است تا زمینه سازی ظهور کند. نمیفهمند ما در مسیر تمدن سازی بزرگ اسلامی، از ژاپن اسلامی یا ترکیه اسلامی یا مالزی اسلامی رد نخواهیم شد. الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دهه عدالت و پیشرفت را دیگر نامزدها به دقت آقای جلیلی نفهمیدند. بنابراین در یک سطح قابل ملاحظه ای از اختلاف با سایر نامزدها قرار دارد.


به احتمال زیاد در همین دور اول، آقای جلیلی رئیس جمهور می شود

باید دید دلها به سمت چه کسی متمایل میشود. اصلا بعید نمیدانم در همان دور اول، کار تمام شود و آقای جلیلی بیش از 50 درصد آرا را کسب کند. دوستی میگفت: مثلا از 25 میلیون احمدی نژاد و 13 میلیون موسوی، 20 میلیون نفرشان که به آقا سعید رای میدهند؟ اصلا عامه مردم به چه کسی رای میخواهند رای بدهند؟ به کسی که بیشترین تطابق را با معیارهای رهبری داشته باشد. البته شاید من اشتباه کنم. اما مدیریت قلوب و عواطف به دست حضرت حق است. انشاءالله باز هم شایسته ترین گزینه انتخاب گردد.

نظرات (۱)

۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۴ مجتبی صمدی
هدایت دلها به سمت دکتر روحانی
نه مردم به وضعیت موجود کشور(آرای روحانی/آرای رضایی/ آرای ولایتی)
پاسخ:
بله شاید دل‌هایی به سمت حجت الاسلام حاج آقای شیخ حسن روحانی هدایت باشد، اما آیا  میان رأیی که صندوق دموکراسی آنرا می‌شمارد با رأیی که خدا دلها را بسوی آن متوجه می‌کند، تفاوت وجود ندارد؟
مردم هم بار دیگر ثابت کردند کشورشان را دوست دارند و علی رغم دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی، امید دارند به آیند روشن.