پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

نمونه هایی از مطالب روز آموزشی و تجربیات وبلاگی که تو سری قدیم پاورقی داشتیم:

یه قابلیت جدید تو وبلاگها: پیش نمایش لینکها تنها با سراندن ماوس!
یه مدتی می شه که کمتر مطلب آموزشی می نویسم. شاید سوژه کمه! این دفعه می خوام یه قابلیت جالب برای وبلاگدارها و وبلاگنویس ها معرفی کنم که خودم کمتر تو وبلاگها دیدم: دیدن پیش نمایش لینکهای سایتها و وبلاگهای دیگه تو وبلاگ شما.

 شما از این به بعد می تونین، پیش نمایش سایتها و وبلاگهایی که به اونا لینک دادم رو ببینین، اونم تنها با یه سراندن ماوس روی اونا. وقتی نشانگر ماوس روی لینکی(یه لینک به بیرون از این وبلاگ) برده می شه، یه پنجره کوچیک باز می شه که صفحه ای که به اون لینک داده شده رو نمایش می ده. تا اگه نخواستین به اون سایت یا وبلاگ نرین! یا تشویق بشین که برین!

اگه این قابلیت رو فعال ندیدین، روی گزینه Turn On Previews تو این پنجره    که پایین قسمت پیوندهای یه مسافر این وبلاگ (سمت چپ، ششمین قسمت) کلیک کنین و بعدش یه F5یا Refreshکنین. کمی صبر کنین تا صفحه کاملا بالا بیاد. البته برای بار دوم زیاد طول نمی کشه.حالا دیگه حتما باید فعال شده باشه.

اگه شما هم خواستین تو وبلاگتون از این قابلیت رایگان استفاده کنین، روی یه لینک برین، بعد گزینه get free previews رو تو پنجره پیش نمایش کلیک کنید. مراحل کار خیلی ساده است. روی get started nowکلیک کنین. تو صفحه ای که می آد انتخاب رنگ که اختیاری است. ولی در پایین صفحه سه تا انتخاب دارین در مورد چگونگی نمایش این قابلیت که مثلا آیکون این قابلیت نمایش داده بشه یا نه. روی continue کلیک کنید. تیک I agreeرا بزنین. آدرس وبلاگ و ایمیلتون رو هم تو کادرهای خودش وارد کنین. و enter.  تو مرحله بعدی (سوم) کد مربوطه رو ویرایش قالب وبلاگتون کپی کنین بین دو تا .اگه نشد، خبرم کنین.

 

شما از این غلطها نکنید!

ما یه غلطی (=اشتباهی) کردیم و اونم به قیمت از دست رفتن قالب وبلاگم که برای طراحی اش کلی فسفر سوزونده بودم تموم شد. (خودنیم غلط و اشتباه از نظر معنی که با هم فرقی ندارند! پس بذارین یه جور حرف بزنیم که احیانا خنده ای هم بر لب بیاد!)

شما این غلط رو نکنین که در آن واحد ۲ صفحه مدیریت وبلاگ مثلا تو بلاگفا باز کرده باشین و به ایجاد تغییرات تو وبلاگها بپردازین. چون بلاگفا قاتی می کنه و همون بلایی که سر من یعنی (پاک شدن قالب یکی) اتفاق می افته. یعنی شما  دو وبلاگ خواهید داشت ولی قالب و تنظیمات یکی متعلق به دیگری است! همیشه از مدیریت یکی خارج بشین و بعد به مدیریت دیگری بپردازید. با یه دست دو هندوانه برندارین! من سالها برمی داشتم ولی آخرش یه بار اینطوری شد و ...

 

راههای بالابردن بازدید روزانه وبلاگ

وبلاگ یا وب سایت بدون بازدید کننده وجود ندارد. وبلاگ شما باید بازدید کننده داشته باشد تا به رسمیت  برسد و برای این کار باید آن را بازاریابی کنید. این راهها تو سایت گرداب گسترده گیتی پیدا کردم. خواندنش شاید برای شما هم جالب و مفید باشد.

1- برای وبلاگ یا سایتتان محتوایی منحصربفرد تهیه کنید. یعنی افراد نتوانند آن متن یا مطلب را جای دیگری روی وب بیابند. اگر لینکی به سایتی می‌دهید، نظرات شخصی و تحلیلی خودتان را اضافه کنید. تا آنجا که امکان داشته باشد، تحقیق کنید و نظرات دیگران را بپرسید و بعد با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده‌اید مطلب خود را بنویسید و بر روی وبلاگ یا سایتتان منعکس کنید.

 

2- برای وبلاگ یا وب سایتتان، همیشه به یاد داشته باشید که شما نقش یک روزنامه‌نگار را دارید. فکر کنید که این کار، کار حرفه‌ای شماست، هیچ روزنامه‌نگار حرفه‌ای به دنبال جلب نظر و جلب توجه مخاطبین و خواننده‌هایش نیست، او یافته‌ها، اخبار و رویدادها و دیدگاه‌های خودش را می‌نویسد و می‌رود به دنبال تکمیل‌تر کردن پیامش. من این را در وبلاگهای بسیاری دیده‌ام که وبلاگ‌نویس به خواهش و تمنا افتاده است برای اینکه بازدید کننده‌ها نظراتشان را بنویسند (کامنت بگذارند) - اینجور برخوردها، خواننده‌ها را زده می‌کند و فراری می‌دهد.

 

3- دنیای وبلاگ و وب سایت شما، دنیایی مجازی است، در این دنیای مجازی باید حضور الکترونیکی خودتان را و آدرس وبلاگ خودتان را به آگاهی مردم (آنان که برخط هستند) برسانید، اما از دنیای واقعی غافل نشوید، در دنیای Offline افراد بسیاری هستند که شاید به دنبال شما می‌گردند، کارت ویزیت داشته باشید و آدرس سایت یا وبلاگ خودتان را به آنها بدهید.

 

4- ارتباطات خودتان را با مخاطبین‌تان افزایش دهید، بالا بردن ارتباطات یعنی تبلیغات. روزی دو نفر جدید به دایره‌ی نفوذ خود اضافه کنید، و این دایره را گسترش دهید، چه بهتر که دایره نفوذتان از شما دور باشد، اگر دور است، نزدیک‌اش کنید و اگر نزدیک است از خودتان دورش کنید یعنی آن را گسترش دهید.

 

5- در انتهای همه پیام‌های الکترونیکی‌تان در پاراگرافی جداگانه و کوچک بیوگرافی مختصری از خود بدهید - چنین پاراگرافی در انتهای مقالات‌تان را می‌گویند Resource Box و در انتهای نامه امضا یا signature؛ آدرس وبلاگ یا وب سایت‌تان را در این پاراگراف قرار دهید.

۹۹/۰۹/۲۲
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی