پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

 

داشتیم برای نماز مغرب می رفتیم که اطلاعیه ای دیدیم: قدردانی از علیرضا جهانشاهی، طلبه سیرجانی، 21:30 مسجد. کمی بعد فهمیدیم خود طلبه سیرجانی هم در جلسه خواهند بود! خوشحال شدیم! باور کنید! آدم مشهور خیلی دیدیم. ولی بعضی ها واقعا یه چیز دیگه اند.

جلسه تا یک و نیم ادامه داشت. البته برای ما مشکلی نبود! این آقای جهانشاهی بودند که هنوز شام نخورده بودند و باید تازه کارشون رو برای ما توجیه می کردند که چرا اعتراض کردند! باور کنید! جلسه ای که قرار بود تشکر باشه، با این موضوع شروع شد که کار شما جوسازی بوده! شما اصلا از فرصتها استفاده نکردید و هدفتان اصلاح نبوده و ...

با این که فن بیان ضعیفی داشت، جوابهای قانع کننده ای داد. خاطرات خنده داری هم گفت. جو جلسه کاملا به نفعش برگشت. (البته از اول هم به نفعش بود!)

نکته های فراوونی تو این جلسه که هر کدومش می تونه چند تا مطلب باشه.

مسجد دانشگاه امام صادق علیه السلام، شب پرشوری داشت. به خبر اول سایت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام توجه کنید:

طلبه سیرجانی در دانشگاه امام صادق علیه السلام:

رئیس اداره ا.... سیرجان اولین زمین خواری است که باید در دادگاه محاکمه شود

حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی که هم اکنون در مرخصی از زندان به سر می برد، با حضور در دانشگاه امام صادق علیه السلام ضمن بیان فلسفه راهپیمایی نمادین خویش، به سوالات و شبهات مطرح شده پاسخ داد.

وی در این دیدار صمیمانه که به دعوت جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام صورت گرفت، در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده، فیلم ثبت نام زمین را توطئه یکی از نهادهای امنیتی سیرجان دانست.

جهانشاهی هم چنین از سکوت مدعیان عدالتخواهی که تنها به نوشتن سوگنامه بسنده کردند، انتقاد کرد و از ادامه حرکت اعتراضی خود از 20 تیر (سالروز دستگیری اش در سال گذشته) خبر داد.

علیرضا جهانشاهی که در رسانه ها به نام طلبه سیرجانی شناخته می شود، در اعتراض به زمین خواری های سیرجان، تا کنون دوبار به زندان محکوم شده و از دوره دوم محکومیت ایشان، 14 ماه باقی مانده است.

 

از عدالتخواهان هم کمی شاکی بود که چرا سکوت؟ مگر چند نفر را می تونن زندانی کنن؟ قضیه دانشگاه آزاد و سلیمی نمین که تنها در برابر جاسبی (البته جریان فلان حامی جاسبی) قیام کرده، هم بحث شد که نباید سلیمی نمین را تنها گذاشت. اگه تنهاش نذاریم، کسی زندانی نمی شه. آقا هم موافق این حرکتهاست. مگه جایی که بی عرضه گی نشون بدیم و زندونی بشیم! گفت که معلوم نیست که واقعا به دستور رهبری آزاد شده باشه. اصلا آزاد که نیست! مرخصیه! باید خودش رو هم چند وقت یهه بار معرفی کنه. از تجربیات تجمع کردن و ... نکات آموزشی خوبی گفت! سوال مهمش این بود که جرمش چیه! خیلی ناراحت بود که کسی ازش نپرسیده: سند شما برای قضیه زمین خواری چیه؟! راستی اونو به خاطر نشر اکاذیب نگرفتن، به خاطر تشویش اذهان گرفتن! گفت: ای کاش روزنامه ها اینو تیتر می کردند که اداره اطلاعات سیرجان، زمین خوار بزرگ سیرجانی است که باید تو دادگاه محاکمه بشه. بعدش هم گفت که رئیس اداره اطلاعات سیرجان... . مسجد پر از تکبیر شد!

فضای دانشجویی جلسه وارد خود انتقادی شد و از بسیج به خاطر محافظه کاری ها و سستی ها و ... انتقاد داشت و خبر از تشکیل نهاد جدیدی داد. (البته همه هنوز افتخار می کنن که تحت عنوان به اقدامات بسیجی گونه خود ادامه بدهند.) قرار هم شد برای دهم اردیبهشت از آقای زاکانی نماینده مجلس دعوت کنن تا دوباره پرچم مبارزه با فساد در کشور بلند بشه. چه بهتر که این عنوان برای بسیج باشه، ولی اگه نخواستن نهاد جدیدی که اسمی مثل کانون مطالبه عدالت، یا بسیج مستضعفین دانشگاه امام صادق علیه السلام یا ... خواهد داشت، این پرچم را بلند خواهد کرد. زاکانی چند وقت پیش هم دعوت شده بود که با مخالفت شخص ریاست دانشگاه مبنی بر ورود ایشون، موج بزرگی در انتقاد از دانشگاه امام صادق و مطالبات دانشجویی تو دانشگاه شکل گرفت ولی متاسفانه با بی تدبیری مسولین بسیج خوابید! البته آتیش زیر خاکستر! البته ما اینو خوب می دونیم دانشگاه ما از پاک ترین نهادی کشوره و انتقادات ما بیشتر به مسائل و رویکردهای علمی و آموزشی و پژوهشی است و وقت و انرژی مطالبه گری باید صرف مسائل بزرگتر بشه و باید با کله گنده ها و شکم گنده های این طیف که دارن انقلاب رو نابود می کنن، مقابله کرد تا این انقلاب رو ارزون از دست ندهیم. 

۹۹/۰۹/۲۲
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی