دوست عزیزم، مجتبی صمدی، مدیر اجرایی دوفصلنامه علمی نامه فرهنگ و ارتباطات که به لطف خدا مجوز علمی و پژوهشی هم خواهد گرفت، خبر ذیل رو فرستاده تا در وبلاگ کار کنم. کامنتی داشتم که آینده روشنی در کاربرد علوم انسانی برای اهداف عالی انقلاب اسلامی نمی دید. من به قرینه وجود جوانان انقلابی با انگیزه، نسل نوین انقلاب فرهنگی اسلامی، آنانی که می توانند تفکرات اسلامی امام روح الله و امام خامنه ای را بازتولید نمایند، به قطع و یقین می گویم: می شود، می توانیم. فقط کافیست، به این نسل اعتماد کرد. مدیران دانشکده ها، کافیست به نسلی جدید اعتماد کنند، همانگونه روزگاری به آنها اعتماد شد. توجه به این نکته ضروریست هیئت تحریریه دانشجویی نشریه، دانشجویان دکتری و در مواردی هم دانشجویان ارشدی هستند که هنوز از پایان نامه دفاع نکرده اند.
انتشار نخستین شماره از دوفصلنامه علمی «نامه فرهنگ و ارتباطات»
گروه دین، فرهنگ و ارتباطات مرکز تحقیقات میان رشته ای علوم انسانی و اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام در راستای رسالت خود، اقدام به انتشار نخستین شماره از دوفصلنامه نامه فرهنگ و ارتباطات در خرداد 1389 نمود.
این دوفصلنامه با انگیزه هایی چون تقویت هویت و رسالت مطالعات دینی در سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات، جبران خلاء نشریات تخصصی جهت انتشار آثار دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم اجتماعی و فرهنگ و ارتباطات، ایجاد فضای تضارب آراء و تقریب پژوهشگران و داشجویان ایرانی این حوزه در داخل و خارج از کشور و نیز اثبات توانمندی های علمی و روشی نشریات تخصصی- دانشجویی، آغاز به کار کرده است.
این نشریه ضمن برخورداری از هیئت تحریریه دانشجویی و منحصر به فرد خود در گستره وسیعی از دانشگاه های کشور و دانشجویان ایرانی در سطح جهانی، سعی دارد تا در حوزه و حیطه مربوطه شامل: «دین و فرهنگ»، «ارتباطات میان فرهنگی»، «تاریخ، هویت و فرهنگ»، «سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات»، «دین و رسانه»، «فرهنگ و جامعه» و «حقوق فرهنگ و ارتباطات» و «فقه فرهنگ و ارتباطات» در جهت حرکت به سوی مرجعیت علمی گام بردارد.
شماره نخست این نشریه به مدیر مسئولی سید مجید امامی، سردبیری محمدرضا روحانی و مدیر داخلی مجتبی صمدی، مقالاتی با عناوین زیر را در بردارد:
سیاستگذاری تبلیغات تجاری در جمهوری اسلامی ایران
نگاهی دیگر به تاثیر آثار علمی مسلمین بر تمدن غرب؛ ارتباطی میان فرهنگی
ارتباط شناسی پیامبر(ص) با نگاهی به ابزارها و روش های تبلیغی در عهد مدنی
درامدی بر رابطه دین، اقتصاد و فرهنگ
تبلیغ اسلامی در عصر رسانه های نوین
استوارت هال و مهار بحران(خوانشی بر کتاب مهار بحران)
منبع شناسی فلسفه ارتباطات