همزمان با ورود ما به دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال 84، مراسم خاطره انگیز معمم شدن آقای قانع برگزار شد.
استاد احمد علی قانع، از جهتی برای ما مهم بود و آن این که رساله دکتری درباره کتب ضاله (کتاب های فقه و پیام گمراهی و محدودیت های پیام رسانی) مرتبط با رشته ما (حوزه دین و ارتباطات به طور کل و فقه ارتباطات به طور خاص) بود.
آقای قانع، از جهت دیگر هم برای ما عزیز بود و آن اینکه بر خلاف نظر هژمونیک گروه فقه، به جای تدریس کتب فقهی چند سال گذشته، کتاب تحریر الوسیله امام خمینی سلام الله علیه را درس می دادند. شجاعت و نواندیشی ایشان برای ما الگو شد.
از باب دوری و دوستی، سفرهای تبلیغی دکتر قانع (دکترای فقه) به خارج از کشور، آن چهره محبوب را برای ما حفظ کرد.
اما شایعه هم اکنون به واقعیت پیوسته انتصاب دکتر قانع به معاونت آموزشی دانشکده، ما را نگران کرد.
نکته اول: جایگاه معاونت آموزشی، یعنی گیرهای (ناحق/محق) آموزش به دانشجویان. خب، احتمالا آن محبوبیت وجهه ایشان آسیب خواهد دید. ضمن اینکه این محوبیت وجهه برای کدهای موجود مرتبط (86 تا 90) هیچ گاه درک نشده است.
نکته دوم: حضور یک «غیر ارتباطات» خوانده در جایگاهی که لازمه آن، به زعم ما، تحصیل دانش ارتباطات است، چه معنایی دارد؟
نکته سوم: آیا استاد قانع، همان استاد قانع چند سال قبل است؟ آیا شاهد همان اقدامات مفید و ساختارشکنانه ایشان خواهیم بود؟
استاد احمد علی قانع، از جهتی برای ما مهم بود و آن این که رساله دکتری درباره کتب ضاله (کتاب های فقه و پیام گمراهی و محدودیت های پیام رسانی) مرتبط با رشته ما (حوزه دین و ارتباطات به طور کل و فقه ارتباطات به طور خاص) بود.
آقای قانع، از جهت دیگر هم برای ما عزیز بود و آن اینکه بر خلاف نظر هژمونیک گروه فقه، به جای تدریس کتب فقهی چند سال گذشته، کتاب تحریر الوسیله امام خمینی سلام الله علیه را درس می دادند. شجاعت و نواندیشی ایشان برای ما الگو شد.
از باب دوری و دوستی، سفرهای تبلیغی دکتر قانع (دکترای فقه) به خارج از کشور، آن چهره محبوب را برای ما حفظ کرد.
اما شایعه هم اکنون به واقعیت پیوسته انتصاب دکتر قانع به معاونت آموزشی دانشکده، ما را نگران کرد.
نکته اول: جایگاه معاونت آموزشی، یعنی گیرهای (ناحق/محق) آموزش به دانشجویان. خب، احتمالا آن محبوبیت وجهه ایشان آسیب خواهد دید. ضمن اینکه این محوبیت وجهه برای کدهای موجود مرتبط (86 تا 90) هیچ گاه درک نشده است.
نکته دوم: حضور یک «غیر ارتباطات» خوانده در جایگاهی که لازمه آن، به زعم ما، تحصیل دانش ارتباطات است، چه معنایی دارد؟
نکته سوم: آیا استاد قانع، همان استاد قانع چند سال قبل است؟ آیا شاهد همان اقدامات مفید و ساختارشکنانه ایشان خواهیم بود؟
۹۹/۰۹/۲۵