پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

 

کتاب جدید دکتر #حسن_بشیر شامل یادداشت‌ها و مصاحبه‌های ایشان در دو حوزه ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.
این جنس کتاب‌ها هرچند انسجام روشمند علمی مرسوم را ندارند، خواننده را با تنوعی از اندیشه‌ها و ایده‌ها آشنا می‌کنند.
خداقوت استاد!
من درس‌های فراوانی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری با تدریس استاد گذرانده‌ام.
www.PavaraQi.ir | @PavaraQi
تازه بمانید:
:point_right: ble.im/join/NzBiYmQwYT

به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در 376 صفحه تالیف شده و در خصوص ارتباطات و روابط عمومی، توصیه ها و مطالب کاربردی ارزشمندی ارایه می کند.

 

ارتباطات: دیدگاه‌ها و راهبردها
بخش اول: سواد رسانه‌ای
سواد رسانه‌یی جامعه کمرنگ است؟
عدم توجه به سواد رسانه‌ای در ایران
۱۰ سوال درباره سواد رسانه‌ای
یادداشت «سواد رسانه‌ای» دافع هرز‌نامه‌های مجازی
سواد رسانه‌ای نوعی خدمت است؛ سانسور دولتی نیست
انتقاد از کالاسازی سواد رسانه ای و بازاری شدن آن


بخش دوم: ارتباطات ریسک 
«ارتباطات ریسک»
ارتباطات ریسک؛ مدیریت معنا و رفتار ارتباطی

مفاهیم: ارتباطات ریسک چیست؟


بخش سوم: ارتباطات سیاسی 
کشف بسیاری از ناگفته‌ها از میان گفتمان رسانه‌های جهان
تفاوت‌های اساسی میان مناظره‌های سال 92 و 88
دیپلماسی تلفیقی رسانه‌ای آمریکا به قلم حسن بشیر
تاکتیک‌های ایجاد شایعه و مقابله با آن
انتخابات و افکار عمومی
چهار گام دستیابی به دیپلماسی رسانه‌ای فعال در گفت‌وگوی همشهری آنلاین با بشیر
نقادی مستمر، مهمترین گفتمان انتخاباتی در رسانه‌های نوین است
راه میانبر برای شناخت نامزدها
گفتمان‌های انتخاباتی نامزدها در مناظرات/ تعدادی از نامزدها در چرخه گفتمان‌سازی از اخلاق خارج شدند
تبلیغات سیاسی به دنبال گفتمان‌سازی و اقناع مخاطب
مصاحبه بشیر درباره کتاب دیپلماسی گفتمانی


بخش چهارم: رسانه‌ها و رویکردهای دینی 
رسانه‌های دینی و رسانه‌های غیر دینی

رسانه و فرهنگ وقف
تاکید اسلام بر حفظ حریم خصوصی افراد در انتشار اخبار
«خبر» از دیدگاه قرآن کریم دارای «شفافیت واقعی»‌ است
نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن حجاب
تبلیغات دینی، اسیر رسانه‌ها شده است/ باید رو در رو سراغ مردم رفت


بخش پنجم: رسانه‌ها، سبک زندگی و اخلاق عمومی 
سبک زندگی مدرن در اسارت تصویر!
هرزه نگاری در فضای مجازی
گفت‌وگوی همشهری‌آنلاین با دکتر بشیر درباره سبک زندگی در تداخل دو فضایی
چرا برخی کاربران ایرانی به صفحات شخصی چهره‌های مشهور حمله می‌کنند؟
ساماندهی فضای مجازی با برخورد سلبی امکانپذیر نیست
رسانه‌ها در هویت‌سازی، ایجاد نقش‌های نمادین و ارائه سبک زندگی تاثیرات فراوانی پیدا کرده‌اند


بخش ششم: رسانه، فرهنگ، توسعه 
تلویزیون و تنوع فرهنگی
ارتباطات توسعه
«رادیو» هیچ گاه حذف نخواهد شد
گزارشی درباره فقر آثار پژوهشی در حوزه ارتباطات
نبود بودجه پژوهشی و بی‌توجهی استادان، آسیب اصلی کتاب‌های رسانه
ضرورت تحول اساسی در نگاه رسانه به علوم انسانی
عصر روزنامه‌های کوچک و ساندویچی فرا رسیده است
رسانه و مرجعیت خبری
نشانه‌های بلوغ ژورنالیسم در جامعه خبری ایران
تحلیلی ارتباطی بر سلفی با موگرینی/ رسانه همان فرهنگ است
«فهم رسانه‌ای» در جهت تولد «مای رسانه‌ای»
تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان در قالبی دیگر
رسانه‌های عمومی و توسعه فرهنگ مطالعه


روابط‌عمومی: دیدگاه‌ها و راهبردها

بخش اول: فلسفه روابط‌عمومی 
روابط‌عمومی، منظومه فلسفی اجتماعی

روابط‌عمومی قلب تپندة همدلی و همزبانی

 

بخش دوم: مصاحبه‌ها و اخبار کنفرانس‌های بین‌المللی روابط‌عمومی ایران 
دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران،
هدف اصلی کنفرانس، ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط‌عمومی یکپارچه» است
مصاحبه دکتر حسن بشیر برای دهمین کنفرانس روابط‌عمومی
پیام را ذهن مخاطب می‌سازد
سخنرانی دکتر حسن بشیر، دبیر کمیته علمی، در جمع‌بندی دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی (1392)
دهه دوم تحول در حوزه روابط‌عمومی
گفتگو با دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
گزارش برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران؛ آینده پژوهی روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی
سخنرانی دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی در کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


بخش سوم: روابط‌عمومی، جایگاه، وظایف و اخلاق 
از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» است
جایگاه روابط‌عمومی در عصر اینترنت
روابط‌عمومی‌ها با اخلاق‌مداری و تکیه بر منافع ملی در سطح مطلوب قرار می‌گیرند
نظام مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی


بخش چهارم: روابط‌عمومی، محتوا و آینده‌نگری 
مدیریت افکار عمومی در روابط‌عمومی الکترونیک
هفته «تعطیلی روابط‌عمومی» یا «بزرگداشت روابط‌عمومی»
آینده نگری در تعامل روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌ها: رویکردها و چالش‌ها
هفت سوال در هفت روز هفته روابط‌عمومی
تولید محتوا اساس کار یک روابط‌عمومی است


بخش پنجم: روابط‌عمومی و قانونمندی

گزارش برگزاری نشست هماندیشی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی/ راه‌اندازی مرکز تخصصی روابط‌عمومی ایران (ماترا)
روابط‌عمومی ها نیازمند قانون جامع
پیشنهاد حسن بشیر برای راه‌اندازی «سازمان نظام روابط‌عمومی»
آشنایی با قوانین روابط‌عمومی در ایران


بخش ششم: رونمایی از کتاب دانشنامه روابط‌عمومی 
رونمایی از دانشنامه علوم ارتباطات با میزبانی بانک تجارت
پیشنهاد راه‌اندازی صندوق حمایت از تحقیقات توسط بانک‌ها و بخش خصوصی

۹۹/۰۹/۲۸
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی