پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

امروز ۳۰ مهر سالروز تولد دانش‌آموز شهید غفار درویشی از شهدای حماسه هویزه (۱۶ دی ۱۳۵۹) است. واقعاً این شهدای هویزه، خاص‌اند. هم فضل تقدم دارند و هم اینکه با شهادتشان موج ایجاد کردند در کشور و جنگ را به یک مسئله ملی تبدیل کردند که همه شهرها و همه اقشار درگیر آن شدند. 
و اما غفار درویشی. متولد ۱۳۴۲ بود؛ از نسل گهواره‌ها؛ یاوران خمینی کبیر. در دبیرستان سال آخر ریاضی را می‌گذراند. مدرس قرآن و عضو فعال مسجد جزایری اهواز و پایگاه بسیجش بود. با محمدحسین علم‌الهدی سابقه رفاقت داشت و همین دوستی خوب کار خودش را کرد. درست و به‌موقع تکلیفش را تشخیص داد و همین که تنور شهادت گرم شد، نانش را چسباند. از سنگر مدرسه به سنگر جبهه آمد و همدرس شهیدان شد. وصیتش را خواندم و بر بصیرتش غبطه خوردم. خوشا به سعادتش.

غفار
بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله یومن الخائفین و ینجى الصالحین و یرفع المستضعفین و یضع المستکبرین و یهلک ملوکا ویستخلف آخرین.

به نام الله، امان‌دهنده ترسناکان و نجات دهنده صالحان و بالابرنده مستضعفین و به زیرکشنده مستکبران و نابودکننده شاهنشاهان و به حکومت رساننده قوم صالح دیگر . 

یا ایها الذین امنوا! مالکم اذا قیل لکم انفروا فى سبیل الله اثاقلتم الى الارض؟ ارضیتم بالحیاه دنیا من الاخره؟ فما متاع الحیاه الدنیا فى الآخره الاقلیل. الا تنفروا یعذبکم عذابا الیما و یستبدل قوما غیرکم و لاتضروه شیئا والله على کل شى قدیر. «سوره توبه آیات ۳۸ و ۳۹» 

(اللهم اجعل وفاتنا قتلا فى سبیلک مع اولیائک تحت رایت نبیک) «خدایا وفات ما را کشته شدن در راهت قرار بده با اولیاء خودت و زیر نظر نبى‌ خودت» 

زمان صف کشیدن و حق و باطل است در مقابل هم. پس از سالها سکوت و وحشت و پس از سالها که مستضعفین زیر دست و پاى مستکبرین له مى شوند، خداوند بر ما منت نهاده است و ما را بپشگامان نجات صالحان و مستضعفین و در هم کوبنده مستکبرین و جباران قرار داده است.

بدانید تا هنگامى که در این راه که [راه] انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین است قدم مى زنیم، همه جا پیروزى با شماست. به این نکته ایمان بیاورید و باور کنید که شما مى‌توانید دست خالى بر دشمن غدار غلبه کنید، زیرا خدا با شماست. 

برادران و خواهران عزیز! اسلام در این زمان نیاز به انسانهایى مؤمن و خداباور دارد. پس بکوشید این ایمان را در قلوب خود جایگزین کنید و تقوا و تسلط بر خود را پیشه خود سازید. اما تقوا و ایمان انسان سستى و ضعف دارد و هر گاه دچاره ضعف ایمان شدید، بدانید که حتماً به یکى از امور پست دنیا نزدیک شده اید.


برادران و خواهران عزیز! از انقلاب به شدت محافظت کنید! بدانید که چنانچه این انقلاب شکست بخورد، جهانخواران چنان بلایى و مصیبتى بر مسلمین روا مى دارند که رهایى از آن بسیار مشکل است و شاید این کار فقط از دست امام زمان (عج) میسر باشد. آمریکا دشمن اصلى ما و واقعى خود را در۳ الى ۴ سال اخیر به خوبى شناخته. او مى فهمد که روسیه دشمن واقعى او نیست. او فهمیده که از این به بعد اسلام است که دشمن سرسخت و واقعى آمریکاست و تنها آمریکا که دشمن واقعى همه مستکبران در هر لباسى است. آمریکا مى‌تواند با بازیهاى سیاسى خود با روسیه سازش کند اما با اسلام هرگز – هرگز – هرگز آمریکا هم اکنون مى کوشد تا عروسکهاى خیمه شب بازى خود را یعنى عراق و مصر و اردن و عربستان و امثال هند را وا دارد تا سنگ در راه انقلاب بیندازد . اما مطمئن باشید که با شکست بزرگى که شما دلاوران مومن به عراق مى دهید، نقطه شروع سرنگونى مستکبران و صدور انقلاب را به سراسر دنیا فراهم مى‌کنیم. شما پیروزید. زیرا عضو سپاه و حزب خدایید.

برادران و خواهران عزیز! همانطور که در آیاتى که در اول این نوشته آوردم، برد متاع دنیا بسیار قلیل و کوچک است و آنچه عظمت دارد و جاویدانیست، آن چیزهایى است که رو به سوى آخرت به سوی خداوند دارند. پس هر گاه شما را به جهاد بر علیه هر گونه ظلم ، چه ظلمى که دیگران بر شما روا دارند و چه ظلمى که شما خود به خود روا دارید، فرا خواندند سست نشوید و بدانید که متاع الحیوه الدنیا فى الاخره الا قلیلا.

نکته دیگرى که‌ مى خواستم تذکر دهم این است که متوجه شوید ما بعد از پیامبر و ائمه اطهار (ع) پس از گذشتن قرنها بر اسلام امام خمینى راه یافتم. از شما مى خواهم که امام را یارى دهید. نگذارید اینقدر امام در تنگنا قرار گیرد. امام خمینى حقیقتا امید مستضعفان دنیا شده . اگر امام خمینى این مومن زمان ما و این فریاد روزگار ما را [یاری] ندهید، خداوند شما را به عذابى دردناک دچار مى کند و قوم دیگرى را به جاى شما خواهد آورد. اگر مى توانید براى سلامت امام دعا کنید و صدقه دهید.

و اما مادر و خانواده عزیز! از شما مى خواهم که بر شهادت فرزندانتان رضایت دهید و نپسندید که از عدم رضایت شما در رنج و عذاب باشم. مادرم! این راه خداست که باید پیمود. کمى فکر کن که فرزندت در چه راه عالى قدم گذارد. از شما و از همه برادران دیگر مى خواهم که براى من شیون و زارى نکنند. اگر مى خواهید گریه کنید، بکنید اما در همین گریه نیز وقار خود را از دست ندهید. آهسته و ملایم گریه کنید و سعى کنید هر آنچه امام مى گوید گوش کنید. و این شعارتان باد: پیش به سوى سعادت؛ پیروزى یا شهادت. 

وصیت چیزهایى که دارم اعم از کتاب و پول و… را به یکى از برادران کرده ام که با شما در میان مى‌گذارد.

(الهى کفا ابى عزا ان اکون لک عبدا و کفا ابى فخرا ان تکون لى ربا انت کما احب فاجعلنى کما تحب) (خدایا براى من عزت همین بس که بنده توام و فخر بزرگى همین بس که تو مربى من هستى تویى آنکه من دوست دارم پس من را آنچنان قرار ده که تو دوست دارى. 

والسلام.

نام و نام خانوادگی:غفار درویشی

نام پدر:حبیب الله

تاریخ تولد:۳۰/۷/۱۳۴۲

محل تولد:اهواز

تاریخ شهادت:۱۷/۱۰/۱۳۵۹

محل شهادت:هویزه

۹۹/۰۹/۲۸
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی